بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی

همه‌ی ما انسان‌ها دارای خلقیات متفاوت و در برخی از این رفتارها مشترک هستیم. معمولا صبح‌ها که از خواب بیدار می‌شویم شادی و نشاطی برای شروع یک روز خوب در خود احساس می‌کنیم و بعد از ۸ ساعت کار دچار خستگی شده و نیاز به استراحت داریم سپس بعد از استراحت در عصرگاه مجدد همراه با انرژیِ برگشته بعد از استراحت برای انجام ادامه‌ی کارها اقدام می‌کنیم. در این مقاله می‌خواهیم بهترین زمان برای ارسال پیامک تبلیغاتی را باهم بررسی کنیم.

حال از خود می‌پرسید که این مطلب چه ارتباطی با موضوع مقاله دارد. باید بگویم که فرستادن یک پیامک تبلیغاتی برای فردی که دارای انرژی است، موفق به برقراری ارتباط با مشتری خواهد شد یا پیامکی که برای فردی خسته از سر کار برگشته ارسال می‌شود؟

پس توجه به زمان ارسال پیامک می‌تواند در پروسه‌ی ارتباط با مشتری بسیار مهم و موثر باشد. توجه به برنامه‌های بزرگی که طرفداران فراوانی دارند و در روزهای خاصی اجرا و پخش می شوند و چند ساعتی وقت طرفداران را پر کرده و آن‌ها را سرگرم می‌کند نیز می‌تواند روی زمان ارسال پیامک تاثیر بگذارد. پس برای ارسال یک پیامک موثر باید اطلاعاتی درباره‌ی برنامه‌ها و ساعات پخش و ساعاتی که مشتریان را درگیر خواهد کرد داشته باشیم.

فرض کنید که برای تبلیغ رستوران خود، یک پیشنهاد ویژۀ شام را در ساعت ۷ شب برای مشتریان خود می‌فرستید. اما در همین زمان بازی فوتبال تیم ملی در جریان است. به نظر شما چند نفر به واسطه‌ی این پیامک به رستوارن شما می‌آیند و شام را آنجا صرف می‌کنند. احتمالا بیشتر از چند نفر توسط این تبلیغ به سراغ شما نخواهند آمد.

با این حساب، واضح است که زمان ‌بندی یک عامل مهم در تاثیر یک برنامۀ پیامکی است. به همین دلیل، اینکه بازاریابان هیچ توجهی به زمان ارسال پیامک‌ های خود ندارند و تنها به پیشنهادی که بر روی مشتری دارند تمرکز دارند، کمی تعجب‌ آور و غافلگیرکننده است. چرا که آن‌ها به یکی از تاثیرگذارترین عوامل در ارسال پیامک تبلیغاتی توجه نکرده‌اند.

حال اگر بحث بازاریابی در زمینه‌ی غذای آماده را ادامه دهیم می‌توانیم به موضوعاتی چون زمان توجه کنیم. برای مثال اگر ساعت ۱۱:۳۰ صبح را در نظر بگیرید می‌توانیم بگوییم که نزدیک ظهر است و همه در تکاپوی برنامه‌ریزی برای ناهار هستند و پیامک تبلیغاتی شما درباره‌ی غذای آماده می‌تواند بسیار موثر و برای مشتریان دلچسب باشد.

شما باید پیامک‌های خود را در زمان‌هایی ارسال کنید که ارزش پیشنهاد مطرح شده در آن‌ها برای مشتریان شما بیشتر از همیشه است. این باعث می‌شود آن‌ها بیشتر با پیامک شما ارتباط برقرار بکنند و احتمال اینکه در مورد پیشنهاد شما فکر کنند افزایش پیدا می‌کند. همچنین باید به مخاطبتان پیامک های جذابی ارسال کنید که آن پیامک را بخواند.

ساعات طلایی ارسال پیامک

۸ تا ۱۲ صبح

ساعت ۸ تا ۱۲ صبح می‌تواند یکی از ساعات طلایی در شروع روز برای ارسال پیامک باشد که مورد توجه بسیاری از شرکت‌های بزرگ و معتبر جهان نیز می‌باشد. در ابتدای روز معمولا همه در مسیر رفتن به محل کارشان با گوشی‌های خود اخبار روز و پیام‌ها و ایمیل‌های خود را چک می‌کنند پس شانس خوانده شدن پیامک شما در این ساعت می‌تواند بسیار زیاد باشد و مطابق با کسب و کار می‌تواند ارسال آن متفاوت باشد. برای مثال برای کسب و کارهایی که در حوزه‌ی غذای آماده فعالیت می‌کنند معمولا زمان هر چه به یکی از وعده های غذایی نزدیکتر باشد می‌تواند به همان اندازه موثرتر باشد.

۱۷ تا ۲۱ شب

ساعت ۵ تا ۹ شب نیز یکی دیگر از زمان‌های طلایی برای ارسال پیامک می‌باشد. این ساعت معمولا همه‌ی کارمندان بعد از استراحت در گوشی‌های خود به دنبال سرگرمی و انجام کارهای متفرقه می‌باشند که در این زمان نیز پیامک شما با درصد بالایی مسیر موفقیت خود را طی می‌کند.

پیامک هایی که بعد از ساعت ۹ شب ارسال می‌شوند بیشتر دچار شکست شده و صاحبان کسب و کار را از هدف خود دور می‌کنند. پیامک‌هایی که بعد ازساعت ۹ ارسال می‌شوند شاید برای مشتری جذاب به نظر برسد ولی بیشتر افراد در این ساعت مشغول آماده شدن برای خواب هستند و معمولا خرید خود را به فردا موکول می‌کنند، غافل از آن‌که مشتری صبح روز بعد وقایع روز قبل خود را فراموش می‌کند چه برسد به پیامکی که دیشب خوانده است.

۹ تا ۱۲ صبح روز تعطیل

این ساعت می‌تواند مناسب برای تبلیغات مکان‌های سرگرمی و تفریحی و همچنان سرو غذا برای مشتریان باشد. مشتریانی که صبح روز تعطیل به فکر تفریح و خوردن غذای آماده در آن روز هستند می‌تواند ایده‌ی مناسبی باشد.

و در آخر همیشه این نکته را به یاد داشته باشید که هر انسانی به دنبال آرامش در ساعاتی از روز می‌باشد، پس دقت کنیم که با پیامک‌های بی رویه و افراطی اوقات آن‌ها را تلخ نکنیم. یک پیامک کوتاه و جذاب که ساعت و زمان آن برنامه ریزی شده است می‌تواند شما را به هدفتان برساند، در غیر این صورت مشتری را کلافه کرده و نظر او نسبت به کسب و کار شما منفی خواهد بود.

در جمع بندی این مقاله باید بگویم توجه به زمان و برنامه های مشترک روزانه مشتریان می‌تواند در ارسال پیامک به مشتری برای صاحبان کسب و کار، موفقیت آمیز باشد و آن‌ها را به هدف خود نزدیک‌تر کند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *