همه‌ی ما خوب می‌دانیم که در این اوضاع بحران  اقتصادی و کاسته شدن سرانه‌ی مطالعه و هزار دغدغه‌ی فکری که در ذهن همه‌ی ما آدم‌های ساکن این کره‌ی خاکی وجود دارد چقدر سخت است که مشتریان مد نظر خود را وادار کنیم تا پیامک های تبلیغاتی ما را از اول تا خط آخرش را بخوانند قبل از اینکه بی توجه، آن را پاک کنند. این قصه بسیار غم انگیز است، پاک شدن پیامک های تبلیغاتی که خوانده نشده‌اند.

“امشب غذاتو توی گاراژ بخور”

۵۰  درصد تخفیف مهمان ما

البته الان که فکر می‌کنم زیاد هم غم انگیز نیست. من عاشق آدم‌هایی هستم که از جمله‌ی “کار نشد نداریم” استفاده می‌کنند. قاعدتا این آدم‌ها، خلاق‌های شگفت انگیز هستند، با یک عالمه ایده‌های فانتزیِ مدلِ “کار  پیش بِبَر”.

البته انتخاب یک اسم مناسب برای کسب و کاری که داریم می‌تواند بیننده، شنونده و خواننده را مسخ خود کند.

می‌خواهم در این مقاله بگویم چطور پیامک های تبلیغاتی معصوم خود را از خطر بی توجهی و پاک شدن نجات دهید.

  1. جذاب باشید

همه‌ی سخنران‌های عزیز یک اصل مهمی در حیطه‌ی شغلی خود دارند که “هر کی بتونه در عرض ۱۰ دقیقه مخاطبش رو جذب کنه سخنرانی موفقی خواهد داشت” حالا ما این اصل رو می‌بریم سمت پیامک های تبلیغاتی‌مان. خط اول می‌تواند قضیه ی مرگ و زندگی یک پیامک تبلیغاتی باشد. شما فقط اندازه ۲۰ کاراکتر یا ۵ کلمه فرصت دارید جان پیامک، جان کسب و کار و جان خودتان را نجات دهید. حالا جان خودتان اغراق بود ولی این ۵ کلمه‌ی اول واقعا مهم است.

  1. خودتان را جای مشتری بگذارید

نیازمندی‌های مشتری را در خط کسب و کار خود بسنجید. از خودتان سوال کنید که مشتری از شما چه انتظاری دارد؟ دوست دارد چه چیزی را از شما بشنود؟ شنیدن چه خبری در حیطه‌ی کسب و کار شما، او را خوشحال می‌کند. پس لطفا از فرستادن پیام هایی که به هیچ درد مشتری نمی‌خورد بپرهیزید.

  1. مختصر بنویسید

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم پیامک های تبلیغاتی در قالب طومارنامه ها جان سالم به در نمی‌برند. سعی کنید در ۲۰ کلمه (۷۰ کاراکتر) ارتباط خود را با مشتری برقرار کنید. پیامک های تبلیغاتی کوتاه شانس بیشتری برای دیده شدن دارند. همانطور که شما علاقه‌ای به خواندن طومارنامه هایی که برایتان ارسال می‌شود ندارید از مشتری چه انتظار می‌رود.

  1. بازه‌ی زمانی ایجاد کنید

در این مورد بهتر است شما یک بازه‌ی زمانی در اختیار مشتریان خود قرار دهید و تاریخی برای اتمام ارائه‌ی خدمت خود برای مشتری تعیین کنید. یعنی به صورت غیر مستقیم  به مشتری خود بگید که مثلا” تا فردا اومدی اومدی!!!! نیومدی دیگه تا اطلاع ثانوی از این خبرا نیستااااا!!!”

  1. مشتری را همانند دوستان و آشنایان صمیمی خود در نظر بگیرید

جدیدا مد شده اولِ پیامک از اسمی که خیلی رایجه استفاده می‌کنند. مثلا “علی جان فلان جا برای شام منتظرتم”. یا “علی جان اولین محصول خودت رو با فلان درصد تخفیف سفارش بده.” که بسیار موثر است. اگر در نظر بگیریم در یک منطقه حدود ۲۰۰ نفر اسمشون علی باشه یعنی به طور قطع ۲۰۰ نفر پیامک شما را کامل خواهند خواند. یا کسانی که اسمشون علی نیست فکر می‌کنند یک پیامک اشتباهی دریافت کرده‌اند و همین مورد منجر می‌شه پیامک رو تا آخرش بخونند.

پ.ن: شوخ طبعی در این اوضاع جدی جامعه می‌تواند بسیار دلنشین باشد و لبخند را حتی با یک پیامک تبلیغاتی روی لب مشتری شما بنشاند. پس شوخ طبعی را نیز چاشنی کار خود قرار دهید و رویاهایتان را بسازید.

تنها کافیست با خرید پنل پیامکی به آرزوهایتان نزدیک تر شوید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *