برخی از مشتریان برای فرار از سیل پیامک‌های تبلیغاتی، اقدام به مسدود کردن آن می‌نمایند. این مورد باعث می‌شود آن‌ها پیامک‌های بسیاری را در حوزه‌ی تبلیغات دریافت نکنند و درواقع این شماره‌ها وارد لیست سیاه مخابرات می‌شوند، و شما تنها می‌توانید با خطوط خدماتی پیامک‌های خود را از لیست شماره‌های سیاه مخابرات عبور دهید.

در این مقاله سعی داریم راهنمایی‌هایی در خصوص چگونگی خدماتی کردن خطوط پیامکی و مدارکی که در این مسیر نیاز است را خدمت کاربران بیان کنیم.

مدارک مورد نیاز جهت خدماتی کردن خطوط به تفکیک اپراتورهای مختلف به تفصیل در پنل کاربری درج شده است.

مراحل خدماتی کردن خطوط پیامکی :

مرحله ۱ :

  • فرم خدماتی :

فرم را دریافت کنید ).همه ی موارد قید شده در فرم به صورت دقیق و کامل تکمیل شود / بر روی سربرگ باشد / دارای مهر و امضاء باشد/ یک نمونه پیامک در پائین قسمت “موضوع و محتوای پیامک خدماتی” ذکر شود(

در شرکت‌های خصوصی فرم خدماتی باید توسط مدیرعامل یا یکی از صاحبین امضاء که نامشان در روزنامه رسمی ذکر شده است تکمیل گردد. (برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نیاز است فرم خدماتی توسط نماینده‌ای که معرفی نامه رسمی آن در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد.)

موضوع و محتوای پیامک باید کامل و واضح باشد. (برای مثال اطلاع رسانی به همکاران در خصوص فیش حقوقی، اطلاع رسانی به مشتریان در خصوص کدپیگیری و …)

نمونه پیامک ارسالی نیاز است ذکر شود (برای مثال کاربر گرامی، خرید شما انجام شد. کد پیگیری ….. می باشد)

  • متن تعهدنامه خدماتی :

متن زیر را بر وی سربرگ قرار داده و مهر و امضاء نمائید. (برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نیاز است متن تعهدنامه توسط نماینده‌ای که معرفی نامه رسمی آن در پنل بارگذاری شده است تکمیل گردد.)

شرکت / سازمان …………….. تعهد مي‌نمايد از خط ………………….. تنها به عنوان ارائه اطلاعات (خدماتی) استفاده نماید و هيچگونه ارسال تبلیغاتی از اين خط انجام نگيرد و در صورت ارسال پیامک تبليغاتی ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ تومان جريمه نسبت به تخلف انجام شده پرداخت نماید.

  • بانک شماره مشترکین :

شماره‌های مشترکین خود را به صورت فایل متنی (notepad) نت‌پد (فقط شماره‌های همراه اول را در یک ستون و بدون مشخصات شخص) در ماژول خدماتی بارگذاری نمائید. (لازم به ذکر است بعد از خدماتی شدن خط نیاز است این فایل با اعلام ارتباطات سیار به صورت هفتگی یا ماهیانه بروزرسانی شود)

  • سفته / چک :

باید برای خدماتی کردن خطوط هر یک از اپراتورهایی که اعلام شده است سفته یا چک تهیه و ارسال شود.(برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی کافیست معرفی نامه رسمی از سازمان مربوطه ارسال گردد و نیازی به سفته و چک نیست).

  • گواهی امضاء :

به دفتر اسناد رسمی مراجعه و درخواست گواهی امضاء نمائید، اصل برگه‌ای که در آن صحت امضاء شما تائید شده است را به همراه سایر مدارک خدماتی کردن خط ارسال نمائید. (برای سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی نیازی به ارسال گواهی امضاء نمی‌باشد و تنها کافیست معرفی نامه رسمی از سازمان مربوطه ارسال گردد همچنین اشخاصی که قبلا‌ گواهی امضاء ارسال کرده‌اند نیازی به ارسال مجدد ندارند)

مرحله ۲ :

پس از تکمیل مدارک مرحله ۱، باید تصویر مدارک را از طریق ماژول خدماتی (تنظیمات / خط خدماتی) بارگذاری نمائید تا توسط همکاران واحد اداری تائید گردد.

مرحله ۳ :

پس از تائید کردن مدارک در ماژول خدماتی و تغییر وضعیت آن به «منتظر ارسال اصل مدارک» لطفا اصل مدارک را به شرکت ارسال نمائید تا خط در پروسه خدماتی شدن قرار بگیرد.

مرحله ۴ :

پس از اینکه خط خدماتی شد، وضعیت آن به «خدماتی گردید» تغییر خواهد کرد و پیامک خدماتی شدن خط برای شما ارسال خواهد شد.

دسته بندی پیامک ارسالی باید کامل و واضح باشد (برای مثال اعلام کد پیگیری، ارسال جزئیات خرید بلیط، …)

  • نمونه پیامک ارسالی باید ذکر شود (برای مثال کاربر گرامی، خرید شما انجام شد، کد پیگیری ….. می‌باشد)
  • شماره های مربوط به تراکنش‌های بانکی نیازی به ارسال بانک شماره‌های مشترکین ندارند .
  • صندوق‌های قرض‌الحسنه، شرکت‌های بورس و… جهت درخواست شماره خدماتی نیازمند ارائه مجوز از بانک مرکزی هستند.

در صورت مشاهده‌ی یکی از موارد زیر شماره از لیست سفید حذف خواهد شد:

  • پیامکی مغایر با نمونه پیامک‌های اعلام شده ارسال گردد.
  • کاربر به شماره هایی غیر از فهرست اعلام شده پیامک ارسال کند.
  • مشترک از دریافت هرگونه پیام شکایت نماید و چنانچه تمهیداتی در خصوص انصراف مشترک از دریافت پیامک دیده نشده باشد.
  • کاربر به تعهدات خود در زمینه شماره‌های خدماتی عمل ننماید.

شرایط مدارک برای خدماتی کردن خطوط پیامکی در اپراتورهای مختلف:

  • ارسال گواهی امضا برای تمامی خطوط الزامی می‌باشد. جهت ادارات و ارگان‌های دولتی تنها معرفی نامه رسمی ارسال گردد.
  • برای اپراتور ۵۰۰۰۴ باید سفته به میزان ۲۰ میلیون و حتماً نام شرکت ارمغان راه طلایی در سفته قید شود.
  • برای اپراتور ۵۰۰۰۲ و ۵۰۰۰۵ باید یک چک ۵۰ میلیون تومان در وجه شرکت «راهکار سرزمین هوشمند» بدون درج بابت و تاریخ، ارسال گردد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *