امروزه با پیشرفت تکنولوژی موبایل و همه گیر شدن این وسیله‌ی هوشمند و همراه، همه‌ی صاحبان کسب و کارها را به این فکر وا داشته که چگونه می‌توانند توسط این تکنولوژی کسب و کار خود را به مشتریان معرفی کرده و با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.

پیامک‌های تبلیغاتی یکی از روش هایی است که مورد توجه کسب و کارهای مختلف قرار گرفته و از این رو همه‌ی صاحبان کسب و کارها در تلاش هستند تا بتوانند از این طریق کسب و کار خود را تبلیغ کنند و مشتریان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.

اما در این میان افزایش پیامک‌های تبلیغاتی که همه روزه برای افراد حاضر در جامعه ارسال می‌شود باعث کلافگی آن‌ها شده و اقداماتی را برای رفع این مشکل انجام می‌دهند. درصد زیادی از پیامک‌هایی که ارسال می‌شوند بدون خوانده شدن و توجه پاک می‌شوند. این مورد برای صاحبان کسب و کارها بسیار غم انگیز و نگران کننده است.

در این مقاله سعی داریم تا مواردی را جهت نوشتن پیام های کوتاه که برای مشتری تاثیرگذار و دلنشین باشد را توضیح دهیم تا کمکی باشد برای کسب و کارها که از این طریق خود را به جامعه معرفی کنند.

کوتاه و مختصر بودن پیامک:

یکی از موارد بسیار مهم در تاثیرگذاری پیامک، کوتاه بودن آن است. متنی که حتی بدون توجه در یک نگاه و در لحظه خوانده می‌شود. برای مثال ” امروز شام می‌بینمت” یک پیامک کوتاه است و در لحضه‌ی ارسال، حتی در اسکرین موبایل نمایش داده می‌شود بدون آن‌که مخاطب پوشه‌ی پیام را باز کند. پس از نوشتن پیام‌های طولانی و حوصله سر بر جدا خودداری کنید.

جذابیت ایجاد کنید:

جذابیت را چاشنی کار خود کنید. استفاده از نام‌های جذاب برای کسب و کار نیز به خودی خود باعث ایجاد جذابیت می‌شود. “پیتزا دم در منتظرته” هم کوتاه و هم جذاب است و می‌تواند برای مخاطب یک دلگرمی ایجاد کند که زودتر به هدفش برسد.

شوخ طبع باشید:

شوخ طبعی در این اوضاع جدی جامعه می‌تواند بسیار دلنشین باشد و لبخند را حتی با یک پیامک تبلیغاتی روی لب مشتری شما بنشاند. پس شوخ طبعی را نیز چاشنی کار خود قرار دهید و رویاهایتان را بسازید .مردم جامعه در این اوضاع اقتصادی و دغدغه‌های فکری که از حد گذشته به هر دلگرمی و دلخوشی روی مثبت نشان می‌دهند. اگر بتوانید تنها نیم لبخنی روی لب مشتری خود بنشانید تاثیر خود را گذاشته اید.” ساعت چنده؟ چایی دنبال قنده ” می‌تواند برای تبلیغ ساعت مچی مورد استفاده قرار بگیرد.

پیشنهادهای جذاب:

پیشنهادهای جذاب می‌تواند برای مشتری موثر و دلنشین باشد.”امشب پیتزا رو نصف قیمت بخور”. در این پیامک هم از بازه‌ی زمانی استفاده شده که می‌تواند مشتری را تحریک به خرید پیتزای ۵۰ درصد تخفیف کند که در روزهای آینده خبری از این تخفیفات نیست و هم دارای یک پیشنهاد جذاب است که مشتری کمتر زمانی با چنین پیشنهاداتی مواجه می‌شود که در هزینه به صرفه باشد.

شفاف و صریح بودن پیامک:

سعی کنید در متن پیامک‌تان تحصیلات‌تان را به رخ نکشید! پیامک شما باید بسیار ساده و برای هر شخص قابل فهم باشد. نکته‍‌ی دیگر اینکه شما نباید از واژه های تخصصی در متن پیامک خود استفاده کنید. شاید خود شما چون در این حرفه هستید برایتان کاملا قابل فهم باشد، اما در واقع این واژه ها برای دیگران گیج کننده می‌باشد.

اگر کلمات بلند و پیچیده مترادف های ساده‌تری دارند، از آن‌ها استفاده کنید یا حتی اگر مترادفی ندارند سعی کنید آن‌ها را در قالب پیامک خود به کار نبرید .فراموش نکنید که رفتار شما با مشتری بسیار مهم‌تر از محتوا می‌باشد. شما می‌توانید با طراحی یک پیامک ساده و شفاف، بهترین پاسخ را از مشتریان خود دریافت کنید.

صمیمیت ایجاد کنید:

با مشتری طوری رفتار کنید که انگار از قبل او را می‌شناسید. ایجاد صمیمیت در پیامک می‌تواند در این مسیر بسیار موفقیت آمیز باشد. به طور مثال استفاده از اسم کوچک در ابتدای پیامک می‌تواند مشتری را جلب خود کند و او را ترغیب به خواندن پیامک کند. “علی جان امشب توی شهربازی منتظرتم” می‌تواند نمونه‌ای از ایجاد صمیمیت بین مشتری و کاربر باشد.

امیدوارم با این چند روش ساده بتوانید کسب و کار خود را به جامعه‌ی خود معرفی کنید. برای هدف هایتان تلاش کنید و خودتان را به رویاهایتان نزدیک کنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *