سمینار سلامت‌همراه و مهندسی‌پزشکی

سمینار «سلامت‌همراه و مهندسی‌پزشکی» ۲۶اردیبهشت‌ ۱۳۹۷ با همکاری شرکت امن افزارگستر آفتاب، انجمن مهندسی‌پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی و پارک علم و فناوری دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه برگزار شد.

در این سمینار دانشجویان رشته‌های مهنذسی‌پزشکی و علوم‌کامپیوتر حضور داشتند و دکتر مجتبی اعجمی،  استاد دانشگاه، در خصوص سلامت همراه و مهندسی پزشکی به ایراد سخنرانی پرداخت و به فرصت های شغلی موجود در این زمینه را بیان کرد.

او گفت: سلامت همراه به دلیل اینکه با امکانات موجود همچون گوشی های موبایل قابل پیاده سازی و استفاده است، بنابراین نیاز به تجهیزات پرهزینه ندارد و با توجه به اینکه دولت ها بخش بزرگی از بودجه سالانه خود را به بهداشت و درمان اختصاص می دهند، توجه به سلامت همراه می تواند ضمن کنترل بهداشت و درمان جامعه، هزینه های این بخش را نیز به طور قابل ملاحظه ای کاهش دهد.

او ادامه داد: سلامت‌همراه سیستم‌های مبتنی بر دستگاه‌های دیجیتال قابل‌حمل همچون گوشی های موبایل است که به منظور بهبود سطح سلامت افراد، خدمات پزشکی ارائه می کند.

سنسورها در سلامت همراه

اعجمی به نقش سنسورها در سلامت همراه اشاره کرد و افزود: سنسورها در سلامت همراه بسیار حائز اهمیت هستند و یکی از فرصت های شغلی در این زمینه، ساخت سنسورهایی است که وظایف چند سنسور را همزمان انجام دهد و دیگر نیاز به استفاده از چندین سنسور در قسمت های مختلف بدن نباشد.

توانایی پردازش سیگنال های تولید شده توسط سنسورها

اعجمی به توانایی دریافت سیگنال های تولید شده توسط سنسورها و همچنین توانایی پردازش این سیگنال ها اشاره کرد و ادامه داد: از دیگر بخش هایی که می توان به آن توجه کرد فعالیت در زمینه پردازش سیگنال ها است، چرا که هر چقدر توانایی پردازش سیگنال های تولید شده توسط سنسورها بالا باشد در سلامت همراه دارای اهمیت است و به تشخیص بیماری ها و روند درمان کمک خواهد کرد.

آموزش کادر پزشکی با استفاده از واقعیت مجازی

آموزش کادر پزشکی با استفاده از واقعیت مجازی نیز از بخش های دیگر سخنان مدرس سمینار بود و اعجمی در این خصوص گفت: واقعیت مجازی راهکاری است که خطرات و ریسک های آموزش کادر پزشکی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش می دهد و می توان برای آموزش پزشکی از این امکان استفاده نمود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *