اصول بازاریابی پیامکی چیست؟

آمارها نشان می دهد که افراد روزانه بین ۸۰ تا ۱۵۰ بار گوشی خود را چک می کنند و ۹۸% افراد پیامک های ارسالی تا آخر روز نگاه می کنند و جالب تر اینکه ۹۰% اشخاص در ۳ دقیقه اول پیامک ها را میبینند. بنابراین پیامک یک کانال ارتباطی بسیار مهم و یک فرصت عالی برای مشاغل و کسب و کارها برای تبلیغات می باشد، و یک بازاریابی ارزان و سریع محسوب می شود. بوسیله پنل پیامکی امکان ارسال انبوهی از پیامک تبلیغاتی به قشرهای مختلف جامعه، به تفکیک سن و جنس و منطقه زندگی وجود دارد. ولی از این فرصت عالی باید بدرستی بهره برد و با رعایت اصول و قواعد بازاریابی پیامکی(SMS Marketing) بهترین استفاده را برای شغل خود داشت. در ادامه اصول بازاریابی پیامکی را بررسی می کنیم.

اصول بازاریابی پیامکی چیست؟

  • شناخت ویژگی شاخص محصولات یا خدمات

به علت وجود رقبای زیاد در بازار، برای موفقیت لازم است ویژگی شاخص و بارز محصول خود را شناسایی کنید تا بر اساس آن تبلیغات پیامکی خود را بنویسید. اگر ویژگی های شاخص و متمایز را شناسایی نکنید نمی توانید توجه افراد را به خود جلب کنید تا مشتری شما شوند.

 

  • انتخاب درست متن پیامک ارسالی

بعد از شناخت ویژگی شاخص نوبت به نوشتن متن پیامک است که در جذب مشتری بسیار تاثیر گذار است و شاید بتوان گفت نیمی از بازاریابی پیامکی در آن خلاصه می شود. به نکات زیر در نوشتن پیامک تبلیغاتی توجه کنید:

  • از ویژگی متمایز خود بنویسید و از بزرگ نمایی، فریب کاری، و حاشیه رفتن دوری کنید.
  • از لحن دوستانه و صمیمی استفاده کنید.
  • متن ساده و روان و کوتاه بوده و نهایتا در ۳ بخش باشد.
  • از کلمات جذاب و همه فهم انتخاب کنید. از کلمات تخصصی و گیج کننده پرهیز کنید.
  • از کلماتی که بار منفی دارند و ایجاد احساس ناخوشایند یا استرس و نگرانی می شوند خوداری کنید.
  • سعی کنید حس کنجکاوی مخاطب را برانگیزید.
  • پیامک از لحاظ نگارشی صحیح باشد. از علائم نگارشی مانند “؟، ؛ .” درست و بجا استفاده کنید.
  • خود را جای مخاطبتان قرار دهید و پیشنهادات خوبی مانند تخفیف یا خرید رایگان ارائه دهید، تا تشویق به خرید شوند.
  • از مخاطب در خواستی داشته باشید مثلا به سایت مراجعه کند یا با ارسال پیامک عضو مخاطبین شما شوند.
  • خودتان را درست معرفی کنید. نام برند، نام سایت، شماره تلفن یا آدرس را بنویسید، تا مشتری بتواند با شما ارتباط بگیرد.

 

  • انتخاب درست جامعه هدف

در SMS Marketing شناخت جامعه هدف اهمیت زیادی دارد زیرا شما باید مخاطبان خود را بشناسید. مثلا اگر در کار لوازم آرایش هستید جامعه هدفتان را از بین بانوان و در رنج سنی مشخصی مثلا ۱۷ تا ۴۰ ساله کنید. حتی می توانید بر اساس قیمت محصول به مناطق مختلف پیامک تبلیغاتی جداگانه ارسال کنید. در اینجا انتخاب پنل پیامکی خوب که بانک شماره تلفن قوی داشته باشد بسیار مهم می شود.

 

  • انتخاب درست زمان ارسال پیامک

زمان ارسال پیامک تبلیغاتی نیز در جذب مشتری تاثیر گذار است. پیامک را در زمان استراحت یا زمان کار نباید ارسال کنید بهترین زمان ساعت ۹ صبح الی ۱ ظهر و ۴ عصر الی ۸ شب است.

 

  • تعداد و دفعات ارسال پیامک

دفعات ارسال پیامک تبلیغاتی مهم است، زیرا اگر زیاد پیامک بفرستید مخاطب خود را عصبی می کنید و موجب بلاک شدن شماره می شوید، و اگر به تعداد کم پیامک ارسال کنید تاثیر خود را روی مخاطب نمی گذارید. در بهترین حالت هر ۳ الی ۴ ماه بین ۵ تا ۷ تا پیامک تبلیغاتی ارسال کنید.

 

  • گزارش گیری کردن

از ویژگی های مهم دیگر پنل پیامکی خوب امکان گزارش گیری دقیق و کامل است زیرا گزارش گیری در روند کار شما اهمیت زیاد دارد. با گزارش گیری می توانید نتیجه بدست آمده را تحلیل کنید و در صورت عدم رضایت ایرادات را فهمیده و آن را برطرف می کنید.

 

  • برخورد درست با مخاطبان

به افرادی که با شما تماس گرفته اند یا به درخواستتان پاسخ داده اند توجه ویژه کنید. زیرا آنها مشتریان بالقوه هستند، که با پاسخ درست شما به مشتریان بالفعل تبدیل می شوند. بین ۱۰ الی ۸۰ درصد کسانی که با شما ارتباط می گیرند مشتری شما هستند. در اسرع وقت جوابشان را بدهید و درخواستشان را انجام دهید، پیامک های ویژه ای شامل پیشنهادات خوب به آنها ارائه دهید، آنها را از محصولات جدید باخبر کنید، در مناسبت ها پیامک های تبریک بفرستید. در ماه ۲ تا ۳ پیامک برایشان ارسال کنید.

 

در پایان

اصل مهم در بازاریابی پیامکی این است که خود را جای مخاطب بگذارید و بر اساس آن عمل کنید. با رعایت اصول SMS Marketing می توانید پیامک های تبلیغاتی جذابی را تهیه و از طریق پنل پیامکی ارسال کنید. در نتیجه بهترین استفاده را از این بستر ارزان و سریع برده و مشتری های وفاداری را برای کسب و کارتان جذب کنید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *