نحوه نگارش متن پیامک های تبلیغاتی:
برخی از مشترکین پنل های پیامکی به این اعتقاد دارند که ارسال پیامک های انبوه و پیامک های تبلیغاتی تا کنون هیچ سودی برایشان نداشته است
و انتظاری که داشتند را به دست نیاورده اند ولی بسیاری دیگر از همین مشترکین نظری کاملا مخالف دارند انها معتقدند عمده بازدهی کاریشان از تبلیغات پیامکی بوده و حتی روزانه بیشتر از دو میلیون پیامک تبلیغاتی ارسال میکنند .
به گونه ای که حاضرند ازانواع تبلیغات دیگر صرف نظر کرده و تمام هزینه انرژی خود را صرف تبلیغات پیامکی کنند.شاید تا این جا این سوال در ذهن شما هم پیش امده باشد که تفاوت اصلی این دو نوع کاربر در چیست؟!
تبلیغات پیامکی شاید ساده ترین و کم تخصص ترین و کم هزینه ترین و مطمعنن ترین نوع تبلیغات باشد ولی برای موفقیت در ان تنها ارسال پیامک شرط کافی نیست.
تبلیغات پیامکی به تنهایی یک روش موفق در جذب مشتری است ولی نحوه تبلیغات از خود تبلیغات موثر تر است. پس مهم ترین مسئله در ارسال پیامک های انبوه این است که پیامک هارا چگونه ارسال کنیم !چه نکاتی را باید در ان رعایت کنیم؟چه بر خوردی با مخاطب او را بیشتر جذب میکند؟
با توجه به اهمیت این موضوع در این متن قصد داریم به عمده ترین و مهم ترین عامل موفقیت پیامکی که طراحی متن پیامک میباشد را بپرداریم تا شما به عنوان مدیر یک کسب کار ,صاحب کسب و کار یا مدیر بازاریابی و تبلیغات بتوانید بهترین متن را برای ارسال پیامک های تبلیغاتی خود طراحی کنید.
متن پیامکتان صمیمی و در عین حال ساده باشد :
بهترین راه در طراحی متن پیامک ساده گویی میباشد قانون مهم در بازاریابی با پنل پیامکی این است که متن پیامک باید ساده, منحصر بفرد و در عین حال زیبا باشد.
اگر میخواهید یکی از محصولات شرکت , مغازه و فروشگاه خود را تبلیغ کنید از نام بردن دیگر محصولات خود دوری کنید زیرا در این صورت مخاطبان را از هدف اصلی اگهی دور خواهید ساخت.سعی کنید متن پیامکتان ساده و هیچ ابهامی در متن پیامک وجود نداشته باشد .
.استفاده از کلمات مبهم و سوال بر انگیز، مخاطبان شما کاهش خواهد داد. از کلماتی استفاده کنید که مخاطب به طور کامل متوجه منظور شما از متن ارسالی پیامکی گردد.پیامک های خود را فارسی ارسال کنید زیرا تمام مخاطبان شما قادر به خواندن متون لاتین و یا فینگلیش نیستند.
سعی کنید پیامک خود را با نام تجاری ارسال نکنید. زیرا نام تجاری امکان Replay کردن پیام را ندارد. و در ارسال با نام تجاری شما با ۱۱ کاراکتر محدود روبرو خواهید بود و معمولا نام تجاری در کشور ایران در ۱۱ کاراکتر نمیگنجد. هزینه ارسال با نام تجاری بیشتر از شماره های مجازی میباشد.فقط در صورتی که حک شدن برند شما در ذهن خواننده برایتان حیاتی باشد از این نوع ارسال استفده کنید.
متن پیامک خود را قبل از ارسال بررسی کنید. ممکن است پیامک شما شامل غلط املایی باشد که از دید مخاطبین جالب نیست و مخاطبین به این پیامک ها اعتماد نمیکنند.
تاثیر کلمات ابتدای متن را فراموش نکنید:
یکی دیگر از مواردی که باید به ان توجه شود تاثیر کلمات اول متن پیامک شماست زیرا اولین چیزی که مخاطب به ان توجه میکند چند کلمه ی ابتدای متن است که حتی از شماره فرستنده پیامک هم مهم تر است. این به آن معناست که شما با کلمات ابتدای متن پیامک میتوانید مخاطب را جذب کنید تا باقی متن پیامک شما را بخواند.پس سعی کنید از کلمه های صمیمی تر و دوستانه تر در ابتدای متن استفاده کنید و بیشتر از کلمه هایی که در عین صمیمیت در صنف خودتان باشد .
چطوری ؟
توجه ! توجه !
پیشتاز میشوی !
دوست من!
سرعت این ماشین فوق العادست !
سلام به تو که منو یادته!
این ها میتوانند مثال هایی برای این موضوع باشند.حتی اگر این اولین تجربه تبلیغات پیامکی شما باشد و مخاطب اشنایی اولیه با شما نداشته باشد این نوع بر خورد اولیه رابطه ای بسیار گرم بین شما و مشتری ایجاد خواهد کرد.
به اندازه متن پیامک های تبلیغاتی خود توجه کنید:
پیشنهاد می شود در متن پیامک از جملات کوتاه و جذاب استفاده شود بطور معمول پیامک های تبلیغاتی ۱ پیامک فارسی ۷۰ کاراکتری و ۱ پیامک لاتین ۱۶۰ کاراکتری میباشد پس حتما در انتخاب جملات خود دقت کنید مسلما پیامک هایی که در یک صفحه گنجانده می شوند جذاب تر خواهند بود وراحت تر در دسترسی همگان قرار میگیردزیرا بعضی از تلفن های همراه پیامک های طولانی را پشتیبانی نمیکنند.
اگر به دلایلی متن پیامک شما طولانی شد ان را تک بخشی ارسال نمایید یعنی متن پیامک را به چند قسمت کوتاه تبدیل کنید و تک تک ارسال نمایید . از فواید این نوع ارسال این است که مخاطب با دریافت چند پیام نام و برند شما را به خاطر خواهد سپرد.
.پس توجه کنید که تعداد کاراکتر ها محدود و مخاطب ما کم حوصله هست پس از اضافه گویی و جا ماندن از اصل موضوع بپرهیزید. بهتر است در ادامه بعد از کلمات اغاز متن پیامک به اصل مطلب بپردازید.
اصل مطلب در پیامک تبلیغاتی یعنی اینکه دقیقا نام محصول یا خدمت و یا جشنواره خرید و میزان تخفیفی که قرار است به مشتریان جدید شما داده شود را بنویسیم.لازم نیست جمله ها را با رعایت دستور زبان فارسی تایپ کنید.اصل مطلب را در قالب عدد ویا کلمه بنویسید و سپس به بیان نحوه ارتباط بپردازید.
پایان متن پیامک تبلیغاتی :
اگر مخاطب شما به پایان متن پیامک شما رسیده باشد یعنی ۹۰% موفق شده اید و بهترین بازده نصیب تان شده است .در پیان متن پیامک راه ارتباطی خود و مخاطبتان را ساده تر کنید تا این کار متن شما را جذاب تر خواهد کرد.
.میتوانید روش های ارتباطی مخصوص خود از قبیل تلفن, ایمیل و یا ادرس وب سایت فعال خود را در پایان متن ذکر کنیددر این مورد قرار دادن شماره تلفن بیشتر توصیه می شود زیرا شاید مخاطب همیشه دسترسی به اینترنت نداشته باشد فراموش نکنید شماره حتما پیش شماره شهر خود را نیز در شماره تماس ذکر کنید.