پیامک های تبلیغاتی یکی از روش های آسان و سریع و در بحث تبلیغات است.
زیاد شدن استفاده از تکنولوژی و تلفن های هوشمند، دلیلی بر ارسال پیامک تبلیغاتی توسط صاحبان کسب وکارهای مختلف شده است.
تا بتوانند با کمترین هزینه و وقت کم از طریق سامانه ارسال پیام کوتاه خدمات و محصولاتخود را به مردم و افرادمعرفی نمایند.
درسال های گذشته، عدم استفاده صحیح از قابلیت های سامانه پیامکی ، دلیلی بر زیاد شدن نارضایتی و بی اعتمادی دریافت کنندگان پیام تبلیغاتی شده است.
به همین دلیل تعداد زیادی از افراد سعی دارند تا در راستای عدم دریافت پیامک تبلیغاتی اقدام نمایند.
در این مطلب سعی داریم تا در خصوص عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی از سوی افراد ، توضیحاتی ارائه شود.
همچنین، دلایل ناراضی بودن و بی اعتماد بودن از دریافت پیام تبلیغاتی را نیز مورد بررسی قرار میدهیم.
ارسال پیام تبلیغاتی در زمان مناسب
مدیران و صاحبان کسب و کارها در بسیاری از موارد توجه لازم به ساعت ارسال پیامک های تبلیغاتی را ندارند .
همین مورد توجه به ساعت ارسال پیامک های تبلیغاتی، میتواند یکی از دلایل نارضایتی مخاطبین بازاریابی پیامکی باشد.
اگر در زمان های استراحت افراد و یا خارج از ساعات اداری، پیامک های تبلیغاتی ارسال گردد، مطمئنا نارضایتی افراد را به دنبال خواهد داشت.
محتوای بی ارزش برای پیام تبلیغاتی
تعداد زیادی از شرکت های ارائه دهنده سامانهی پیامک (sms)، کنترلی بر روی پیام های ارسالی و خارج شده از سیستم خود ندارند.
پیامک هایی که از سوی متخلفین ویا کلاهبرداران، جهت سوء استفاده و با موضوع اهدای جایزه ونظر سنجی و مسابقه پیامکی ، وعده هاو جایزه های دروغین و برای کشاندن افراد به محلی خاص و … ارسال میگردد.
چنین پیامکهایی میتواند باعث بی اعتمادی و آزار مخاطبین و سردرگمی برای افراد شود .
برای مثال، ارسال پیام تبلیغاتی با مضامین پزشکی، اهدای جوایز و برنده شدن، قرعه کشی، فروش املاک و … از پنل ارسال پیام کوتاه، ملزم به ارائهی مجوزهای مربوطه هستند.
جلوگیری از بروز خطا در ارسال پیامک
زمان هایی که سرورهای مخابراتی و دکل های ارسال پیامکی دچار مشکل و اختلال باشند، امکان دارد پیام های تبلیغاتی برای هر فرد چندین بار ارسال شود و نارضایتی مخاطبین را به همراه داشته باشد.
برای جلوگیری بروز چنین مشکلاتی، توصیه میشود همواره قبل از هرگونه ارسال پیامک، به پیامهای هشداری که در داخل سامانهی پیامکی آفتاب قرار داده شده است، توجه نمایید.
و در مرحلهی دوم، جهت اطمینان ازنمایش درست متن پیامک تبلیغاتی خود، یک نمونه از آن را به صورت آزمایشی برای یک خط همراه اول و ایرانسل ارسال کرده.
تا از صحت نمایش صحیح اطلاعات در پیامک اطمینان حاصل کنید.
انتخاب هدفمند مخاطبین پیامکی
پیامک های تبلیغاتی برای مخاطبین و افراد متفاوتی فرستاده میشود.
اما سوال اینجاست که آیا تمامی کسانی که پیامک هایئ تبلیغاتی ما را دریافت میکنند، نیازی به آن دارند یا نه ؟
بسیاری از بانک های شماره موبایل هایی که از صحت آن مطلع نیستیم، سبب میشود تا پیامک های تبلیغاتی به دست کسانی برسد که نیازی به آن نوع خدمات ندارند.
با انتخاب جامعهی هدف مناسب، خودتان را به افرادی که به اطلاع رسانی شما نیاز دارند، کمک فراوانی خواهید کرد.