اگر قبول کنیم کاریابی در هزاره سوم، نیازمند استفاده از قابلیت های ارتباطی و اطلاع رسانی هست، پیدا کردن شغل کار دشواری 

نیست.اگر بخواهیم از روش های سنتی کاریابی، به دنبال شغل باشیم ممکن است هفته ها طول بکشد ولی امروزه روش های جدیدی در زمینه پیدا کردن شغل مناسب وجود دارد.

در این مطلب به برخی از مفاهیم جدید در زمینه روش های مدرن کاریابی میپردازیم:

شغل مبتنی بر وب:
 کارفرمایان اینترنتی، شرکت هایی هستند که با تعریف شغل های خاصی که مبتنی بر وب هستند کارمندان مختلفی را بر اساس موضوع پروژه، جذب و از آنها در مدت و روش خاص، بهره برداری میکنند.
روش مدیریتی کارفرمایان اینترنتی تا حدودی شبیه مدیریت ماتریسی میباشد.

در روش مدیریت ماتریسی، هرکاری براساس پروژه و نوع وظیفه افراد تعریف میشود و پس از پایان هر پروژه کارفرمایان دیجیتالی، ممکن است افراد، استخدام و یا در جای دیگر مشغول به کار شوند.

کارفرمایان اینترنتی هستند که به مکان انجام کار، حالت زمانی و مکانی کارمندان خود کاری ندارد و تنها نتیجه فرآیند کاری هرتیم را از مدیران آن تیم در خواست میکند.

کارآفرینان دیجبیتال:
در زمینه کارآفرینی، شرکت هایی همچون Google,Yahoo,Ebay و حتی BBC جزء شرکت هایی مطرح دنیا هستند.
مثلا شرکت یاهو در پورتال الکترو نیکی خود صدها بخش اطلاعاتی و خدماتی را برای کاربران و مشتریان جهانی خود فراهم کرده که به بیش از ده زبان دنیا بارگزاری شده که سالانه صدها میلیون دلار درآمد دارد که بیش هزار کارمند از تمام نقاط جهان آنرا مدیریت و هدایت میکنند که برخی از آنها در خود شرکت استخدام و برخی در خانه مشغول به کار میشوند.
امروزه با گزراندن دوره های آموزشی در زمینه بورس میتوان به خرید و فروش سهام بصورت الکترونیکی پرداخت همچین میتوان از طریق کارگزاران بورس کار خرید و فروش سهام را انجام داد که این خود زمینه ساز کارآفرینی جدیدی محسوب میشود.

پس در کل میتوان گفت: کارفرمایان مبتنی بر وب، در ایجاد کارآفرینی نقش به سزایی دارند و از طریق آنها میتوان به کسب و کارهای مختلفی پرداخت.
این کارآفرینی تنها مختص کاربران IT نیست بلکه در تمام زمینه های شغلی قابل اجرا میباشد. مثلا: کسانی که در حیطه کاری طراحی میباشند میتوانند طرح های خود را از طریق اینترنت ارسال و بصورت تصویری و یا از طریق مدیر بخش طراحی بصورت مستقیم به گفتگو بپردازد. مهم این است که تخصص شما از طریق قابلیت های الکترونیکی در اختیار کاربران در اقصی نقاط جهان قرار گیرد.

ادر مقالات بعدی به ادامه مطلب میپردازیم..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *