معیار انتخاب یک محصول

معیار انتخاب یک محصول می‌تواند به عوامل زیادی بستگی داشته باشد. چرا راه دور برویم بهتر است برای مثال زدن، خودتان را خطاب قرار دهیم. خود شما، بله خود شما به هنگام خرید یک محصول چه آیتم هایی را مد نظر قرار می‌دهید. شما هم موافقیدکه این مسئله در کنار سایر عوامل، ممکن است فرد به فرد فرق متفاوت باشد. به هر حال فاکتورهایی هستند که به هنگام خرید آنها را در اولویت قرار می‌دهیم و در نهایت برای تهیه آن محصول یا خدمات پیشقدم می‌شویم. بنابراین، برای اطلاع از معیار انتخاب یک محصول، در ادامه می‌توانید آن را از زبان آفتاب مارکتینگ بشنوید.

معیار انتخاب یک محصول چه می‌تواند باشد

در ملاک سنجش برای انتخاب یک محصول فاکتورهای بسیاری می‌تواند تأثیرگذار باشند. به دنبال ارائه مطلب، در نظر داریم به مهمترین معیار های تعیین یک محصول بپردازیم. وقتی شما وارد یک مغازه می‌شوید برای خود معیارهایی دارید که سبب می‌شود یک کالا یا محصول را انتخاب کنید و پس از خرید از مغازه خارج شوید.

شناخت برند

بسیاری از ما معیار خرید یک محصول یا استفاده از یک خدمات در درجه اول نگاه می‌کنیم ببینیم که آن برند تا چه حد شناخته شده است. اگر شناخته شده بود و از طرفی هم سابقه خوبی از خود برجای گذاشته بود برای خرید اقدام می‌کنیم.

کیفیت

کیفیت از جمله ملاک انتخاب برای خرید یک محصولیست که افراد در زمان خرید بسیار به آن توجه می‌کنند. گاهی اوقات افراد حتی تمایل دارند که کالا یا محصول گران را بخرند، منتها آن کالا مرغوب و با کیفیت باشد. به هر حال برخی وسیله یا محصول مورد نظر خود را می‌خرند تا برای مدت های طولانی از آن استفاده کنند. پس نمی‌خواهند با خرید کالای بی کیفیت هزینه و زمان خود را هدر بدهند.

قیمت

به نظر می‌رسد قیمت تا حدود زیادی می‌تواند ملاک انتخاب یک خرید را تحت شعاع قرار دهد. بخصوص زمانی که اوضاع اقتصادی کشوری وضعیت مناسبی نداشته باشد، در این حالت، تعرفه و هزینه بسیار می‌تواند نقش تعیین کنند برای خرید مشتری داشته باشد. البته سبک زندگی هم از نظر این که کدام قیمت را برای خرید انتخاب کنید، بی‌تأثیر نخواهد بود.

زیبایی ظاهری

همیشه چیزی که در نگاه اول شما را مجذوب خود می‌کند، می‌تواند برای خیلی ها اولین انتخاب باشد. پس ظاهر خوب می‌تواند فرصت های خرید بسیاری برای کالاها یا محصولات فراهم کند.

ویژگی های فردی خریدار

ویژگی ها و خصوصیات فردی هم می‌تواند به عنوان یکی از مهمترین معیارهای انتخاب خرید یک محصول باشد. یکی ممکن است از یک رنگ یا طرح خوشش بیاد. در حالی که همین رنگ و طرح برای خیلی ها نامناسب باشد.

خرید آسان

بیشتر اوقات افراد برای خرید به محلی تمایل نشان می‌دهند که به راحتی بتوان محصول یا کالا را از آن تهیه کرد. این روزها هم مخاطبین برای خرید آسان مواردی همچون، وجود کارت خوان در محل خرید، خرید آنلاین و… را یکی از معیار انتخاب یک محصول برای خرید آسان می‌دانند.

 

خدمات پس از فروش

برای خرید برخی اقلام و کالاها مشتریان خواهان آن هستند که آن خرید دارای خدماتی پس از فروش همچون گارانتی صد در صدی و… باشد. خیلی از مخاطبین بر این باور هستند که بدین طریق با اطمینان بیشتری برای آن خرید پیشقدم می‌شوند. در این حالت، زمانی که کالا دارای عیب و نقص باشد، فروشنده یا تولید کننده متعهد می‌شود که آن تعمیر یا تعویض کند. پس خدمات پس از فروش هم می‌تواند معیار انتخاب یک محصول باشد.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *