اینستاگرام مارکتینگ

این روزها اینستاگرام مارکتینگ به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی به حساب می‌آید. دلیلش هم این است که دسترسی به آن بسیار راحت است و نمی‌خواهد هزینه زیادی برای راه اندازی آن صرف کنید. همه دارندگان گوشی اندروید می‌توانند برنامه Instagram  را نصب نموده و با ایجاد یک صفحه، صاحب یک پیج در دنیای پرهیاهوی برنامه اینستاگرام شوند. بخصوص صاحبان کسب کارهای بزرگ حتی کوچک از دیده شدن به روش اینستاگرام مارکتینگ غافل نمی‌شوند. در صورتی که تازه کار هستید و می‌خواهید با پایه و اساس محیط کاری اینستاگرام مارکتینگ آشنا شوید با آفتاب مارکتینگ همراه شوید.

 

اینستاگرام مارکتینگ چیست؟

اصلا ًدر همین ابتدا با یک تعریف کوتاه برویم سراغ این موضوع که اینستاگرام مارکتینگ یعنی چی؟ اگر شما هم یک محصول یا کالا، یا خدماتی دارید که می‌خواهید از سوی افراد بیشتری شناخته شوید. می‌توانید روی بازاریابی اینستاگرام حساب ویژه باز کنید. دلیلش این است که از طریق ابزارهای آنلاینی چون استوری، کپشن، برچسب، هشتگ، تصاویر گرافیکی جذاب و … در کوتاهترین زمان می‌توانید خیل عظیمی طرفدار با عنوان فالور به سوی پیچ خود روانه کنید.

مهمترین نکته‌ای که قبل شروع کار پدیده‌ای چون بازاریابی بایستی رعایت کنید، شناسایی مخاطب و جامعه هدف تان است. آیا مخاطبین کسب و کارتان را می‌شناسید؟ آیا محصول تولیدی یا حتی خدمات شما نیاز مخاطب را برطرف می‌کند؟ در کنار سایر سوالاتی از این دست که از خود می‌پرسید. حال برویم برخی از بخش های کاربردی و مهم برنامه اینستاگرام را برایتان تک به تک توضیح دهیم

مهمترین ابزارهای برنامه اینستاگرام مارکتینگ

وقتی برنامه اینستاگرام Instagram را در وسایل الکترونیکی چون گوشی موبایل، لپ تاپ و … نصب می‌کنید. به راحتی می‌توانید با یک نام کاربری و رمز عبور به این اپلیکیشن محبوب و پرطرفدار امروزی دسترسی داشته باشید.

هشتگ

به طور حتم اگر چرخی در فضای کاری اینستاگرام مارکتینگ زده باشید. در پست ها با علامت هشتگ #  مواجه شدید. اگر توجه کرده باشید هشتگ ها دو نوع هستند.

هشتگ برندار

وقتی پستی در اینستاگرام ایجاد می‌کنید و برای برند و نام تجاری کسب و کارتان هشتگ درست کردید می‌توانید آن را در هشتگ پست هایتان هم قرار دهید. وقتی کسی هشتگ برند شما را دید با توجه به شناختی که از برند شما دارد برای دنبال کردن صفحه پیگیر می‌شود.

هشتگ اجتماعی

منتها هشتگ اجتماعی، هشتگی می‌باشد که بر حسب موضوع پست و صفحه تان، هشتگ مرتبط را جستجو می‌کنید تا افراد پست شما را ببینند و درصورت تمایل دنبال کنند.

البته از نظر تعداد هشتگ محدودیت وجود دارد و شما بیش از ۳۰ هشتگ نمی‌توانید برای پست جدیدتان در فضای کاری بازاریابی اینستاگرام انتخاب کنید. بنابراین می‌توانید در ادامه پست گذاری، ترکیبی از هشتگ برندار و هشتگ اجتماعی داشته باشید.

کپشن

کپشن اینستاگرام مکانی است که با تولید محتوای متنی کوتاه و جذاب بتوانید فردی را به عنوان فالور(دنبال کننده) داشته باشید. از طرفی، در کنار فالور بودن وی بتواند از خدمات شما بهترین استفاده را ببرد.

استوری

اولین مزیت استوری اینستاگرام مارکتینگ آن است که به صورت آنلاین امکان دیده شدن پست و صفحه شما برای مخاطبین وجود دارد. به نظر می‌رسد به کمک بخش استوری می‌توانید بیشتر برند  و نام تجاری خود را در ذهن کاربرهایتان تثبیت کنید. اگر می‌خواهید به عنوان صفحه فعال و پرکار در بین دنباله کننده‌هایتان مطرح شوید می‌توانید از استوریinstagram استفاده بهینه کنید.

بیو اینستاگرام

در صفحه اینستاگرام شما در بخش ویرایش پروفایل تان بخشی به نام بیوگرافی وجود دارد. در این قسمت شما می‌توانید با یک توضیح مختصر برند یا فعالیت خود را به افرادی که دراینستاگرام وجود دارند معرفی کنید. این بخش هم تا حدود زیادی می‌تواند در افزایش دنبال کننده یا همان فالورهای شما تأثیر بگذار باشد و باعث رونق کسب و کارتان شود.

تبلیغ

از طریق تبلیغ کردن شما می‌توانید درآمدی برای خود دست پا کنید. صفحاتی که فالورهای(واقعی) قابل توجهی دارند می‌توانند با استفاده از پذیرش تبلیغی(شرکت ها و موسسات) که مرتبط با موضوع صفحه آنها می‌باشند پورسانتی از فروش تبلیغ آنها دریافت کنند.

تصاویر گرافیکی

بایستی بدانید اینستاگرام یک برنامه تصویر محور است. یعنی شما با تولید یک تصویر نوشته های  گرافیکی جذاب می‌توانید افرادی زیادی را به سوی کسب و کارتان جذب کنید. ناگفته نماند که در کنار تصاویر مخاطب پسند حتی می‌توانید از ویدئوهای کوتاه هم بهره بگیرید. پس روی تصاویر گرافیکی  و نیز ویدئو جذاب و پرمحتوا توجه ویژه نمایید.

نظم کاری در اینستاگرام

شما به عنوان کسی که برای دیده شدن فعالیت یا  محصولی به راه اندازی صفحه‌ و پیجی در اینستاگرامروی آوردید. به یک نکته خیلی مهم بایستی توجه کنید و آن نظم و برنامه کاری داشتن در نشر محتواهایتان می‌باشد. این گفته بدین معنی که محتواهایتان را در یک زمان و روز خاصی منتشر کنید. این مسئله در پرمخاطب بودن بخش اینستاگرام مارکتینگ کسب و کار شما بسیار می‌تواند مؤثر  واقع شود.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *